כל כמה זמן חשוב להחליף את שתלי הסיליקון?

הגדלת חזה היא הליך שהופך פופולרי יותר ויותר, ושתלי סיליקון הם בין האפשרויות הנפוצות והמומלצות עבור מי שמעוניינת לעשות זאת. עם זאת, רבות עדיין אינן מודעות לחשיבות של החלפת שתלים מידי תקופה. חשיבות אדירה שיש בה מן היתרונות הבריאותיים בעיקר, עבור כל אישה.

כדי לעשות לך סדר ולהעלות את המודעות, יצרנו את המאמר הזה שידון בגורמים הקובעים את תוחלת החיים של שתלי סיליקון בחזה, סימנים המצביעים על צורך בהחלפה, והחשיבות של בדיקות והתייעצויות קבועות עם המנתח שלך.

איך תדעי שהגיע הזמן לעבור החלפת שתלים בחזה?

מספר גורמים קובעים את תוחלת החיים של שתלי סיליקון בחזה ומאריכה את התקופה שבין הצורך לבצע החלפת שתלים בחזה;

  • איכות השתל – ישנם סוגים שונים של שתלים בהם משתמש כל רופא מנתח. חשוב לחקור היטב על ניסיונו והיכרותו עם התחום על מנת לוודא כי הוא עושה שימוש בשתלים מהסוג האיכותי ביותר, כזה שלא יידחה על ידי הגוף.
  • ·         הטכניקה הכירורגית – לצד סוגי שתלים שונים, יש גם שיטות ניתוח שונות. ככל שהשיטה הנבחרת מדויקת הן למטופלת, הצרכים והשתל, כך התוצאה תהיה טובה יותר ותבטיח שהשתל יחזיק מעמד לאורך זמן רב יותר.  
  • גורמים אינדיבידואליים ייחודיים לכל מטופלת – רגישויות, היסטוריה רפואית, חרדות ועוד, כל מטופלת מגיעה עם מטען משלה וחשוב לקחת את כל האלמנטים הללו בחשבון שכן הם ישפיעו על איכות התוצאה ועל השיטה שיהיה על הרופא לבחור. לכן, היי שקופה מולו לגבי ההיסטוריה הרפואית שלך, החששות שלך ועוד, כדי שהוא יוכל לקבל תמונה מלאה ולשקף לך בחזרה את המידע שעליך לדעת.

אוקיי, אבל מתי צריך להחליף את השתל?

ישנם כמה סימנים שכדאי להיות מודעות אליהם המצביעים על צורך בתהליך החלפת שתלים ובהקדם. אחד החששות המשמעותיים ביותר עם שתלי סיליקון בחזה הוא הסיכון לקרע או דליפה. אם השתל נקרע, ג'ל הסיליקון עלול לדלוף לתוך הרקמה שמסביב, מה שעלול לגרום לאי נוחות, כאב או שינויים במראה השד. התכווצות הקופסית, מצב שבו רקמת הצלקת סביב השתל מתהדקת, יכולה גם להיות סימן לכך שיש צורך בהחלפה. לבסוף, אם את מבחינה בשינויים כלשהם בצורה, בגודל או בסימטריה של השדיים שלך, ייתכן שהגיע הזמן להתייעץ עם המנתח שלך לגבי האפשרות של החלפת שתל.

חשוב לציין כי אמנם אין לוח זמנים מוגדר מתי להחליף שתלים בחזה, אך ישנן כמה הנחיות כלליות יכולות לעזור לך לקבל החלטה מושכלת. המלצות המנתחים נעות בדרך כלל בין 10 ל -15 שנים, אך זה יכול להשתנות בהתאם לגורמים שהוזכרו קודם לכן. חשוב לשים לב לגוף שלך ולכל שינוי שמתרחש, שכן אלה יכולים להיות סימנים לכך שהגיע הזמן להחליף.

המפתח הוא להקשיב לגוף שלך

כעת את ודאי מבינה שהמפתח שיאפשר לך לדעת מתי החלפת שתלים היא הכרחית, הוא פשוט מאוד להקשיב לגוף שלך. אם הגעת עד לכאן סימן שקראת, למדת והעלית את המודעות שלך לגורמים הקובעים את תוחלת חיי השתל, לסימנים המצביעים על צורך בהחלפה והצעדים שעליך לבצע מול הרופא המנתח שלך כדי להבטיח לעצמך שקט נפשי ובעיקר, שהשתלים שלך יאריכו ימים ככל האפשר.

אז אם את עומדת בפני תהליך הגדלת חזה או שעברו שנים מאז שבדקת בפעם האחרונה את מצב השתלים הקיימים שלך, אנחנו מזמינים אותך להגיע לבדיקה שגרתית. נו, את יודעת איך זה, מקסימום תגלי שהכל בסדר ושיש עוד כמה שנים עד שתצטרכי לעבור החלפה. בהצלחה!

החלפת שתלים